5/13/08

Eh dah dekat puasa. Ramadhan

Entah macam mana tetiba saya nak tambah cerita dalam blog ni.Sedangkan dah lama saya mengenali blog.sejak 2005 lagi.Apa lagi banyak cerita cerita yang boleh kongsi bersama.Ada rakan rakan yang mengur kau tak buat apa apa ke dalam blog kau.ceritalah pasal kerja ke pasal pengalaman kat dua tanah suci mekah dan Madinah.Hah? Masa kat tanah suci pun ada niat nak buat gitu.Tapi bila balik asyik tangguhkan .

Hari ini dan masuk 9 JamadilAwal.Aduh pas ni JamadilAkhir , Rejab, Saaban pastu Ramadhan.Begitu pantas masa berlalu.Tahun lalu bulan yang sama hati mula berdebar debar.Sebab dah dekat puasa dan dekat nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan haji.Walaupun bukan kali pertama kesana,walaupun kali kedua tunaikan haji tapi hati tetap berdebar.Kali ini saya dan isteri menggunakan perkhidmatan Muassasah Tabung haji

Haji

saya dan isteri bertolak pada awal pagi 11 nov.2008.Tinggallah anak anak kemanjaan kami Ashraf dan Afiqah.Sayu juga hati bila mereka melambai untuk pulang lebih awal sebelum saya masuk ke dalam Ruang Pemeriksaan di Tabung Haji Kelana Jaya.Sebelum itu sempat belanja dia orang makan nasi ayam di kantin.Saya pandang muka dia orang puas puas.terbayang saya segala keletah dan perangai mereka dari kecik sampai kebesar remaja sepeti sekarang.Saya berdoa semuga mereka ingat segala pesanan kami.Banyak pesanan kata mereka.Nanti sampai sana sms lah.Selamat tinggal anak anak.Jangan lupa Tuhan.Tapi mereka lebih dulu sampai rumah sebelum saya mendengar taklimat di kompleks haji kelana Jaya.Sempat calling calling sempat sms

1 comment:

salwa said...

membaca celoteh tn hj teringat saya masa ini bonda tersayang kami baru je pulang ke rahmatullah pada jumaat 3 jamadil awal....anak remaja tn hj dah besar n agaknya dekat IPT...dulu selalu mengikuti perkembangan tn hj dan keluarga.apa kabar agaknya pn zaiton ya...semoga semuanya dlm rahmatNya....amin...